Circulair design schoolstoelenlijn

Ahrend en Timmerije ontwikkelden samen de circulaire schoolstoelenlijn Gispen WIZZ, met focus op gerecycled kunststof, lokaal produceren en gedeelde duurzaamheidsambities. Het resultaat: een comfortabele, kwalitatief hoogwaardige en milieuvriendelijke stoel.

Deze circulaire schoolstoelenlijn Gispen WIZZ is geschikt voor gebruikers van kleuters tot studenten en zijn ontworpen met duurzame en ergonomische principes als uitgangspunt. De zitschaal, gemaakt van gerecycled kunststof (polypropyleen met glasvezel), is geoptimaliseerd voor comfort, flexibiliteit en productie-efficiëntie via uitgebreide analyses zoals mold flow en FEM. De samenwerking benadrukt gedeelde duurzaamheidsambities: Ahrend eist post-consument gerecyclede content en volgt de circulaire ontwerppraktijk NPR 8313-2. Timmerije levert transparantie over materiaalherkomst, voldoet aan internationale normen (REACH, ISO), en helpt bij het berekenen van de ecologische voetafdruk. De keuze om lokaal te produceren versterkt niet alleen de communicatie en flexibiliteit, maar blijkt ook economisch aantrekkelijk. De WIZZ-stoel combineert circulair design met hoge kwaliteit en productverantwoordelijkheid.

Productontwikkeling Ahrend en Timmerije

Artikel over het design in Link Magazine

In het managementblad Link Magazine hebben Ahrend en Timmerije hierover een artikel laten schrijven om deze samenwerking in de rubriek duurzaam verder onder de aandacht te brengen. De kernboodschap van het artikel is: Duurzaam en circulair produceren in Nederland is haalbaar én concurrerend, zoals blijkt uit de hernieuwde samenwerking tussen Ahrend en Timmerije bij de ontwikkeling van de Gispen WIZZ-schoolstoel, waarbij gerecycled materiaal, lokaal vakmanschap en gedeelde duurzaamheidsdoelen centraal staan.

Hieronder het volledige artikel: LINK2-25_Ahrend-Timmerije_Pagina_70-71

Artikel over Circulair Design Ahrend-Timmerije- LINK2-25_Pagina_1
Artikel over Circulair Design Ahrend-Timmerije- LINK2-25_Pagina_2

Gerelateerde artikelen:

Deel dit bericht: